Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

αυτοκινητα που πετανε!!!


Οι οδηγοί όλου του κόσμου μπορούν να αναθαρρήσουν ότι ίσως κάποτε το μόνιμο άγχος τους δεν θα είναι οι μποτιλιαρισμένοι δρόμοι, καθώς η αμερικανική εταιρία Terrafugiaδοκίμασε με επιτυχία το αυτοκίνητο-αεροπλάνο της με την ονομασία "Transition" (Μετάβαση), φέρνοντας ένα όνειρο της επιστημονικής φαντασίας πιο κοντά στην πραγματοποίησή του.

Το «τεστ-ντράιβ» (ή μάλλον το τεστ πτήσης) διήρκεσε οκτώ λεπτά, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, και η εταιρεία, που έχει εξασφαλίσει τη σχετική άδεια από τις αμερικανικές αρχές, προσδοκά ότι το αυτοκίνητο θα βγει στην αγορά σε ένα χρόνο περίπου.

«Με το τεστ μας αποδείξαμε ότι είναι εφικτό αυτό που κάποτε εθεωρείτο ένα αδιανόητο όνειρο» δήλωσε ο Καρλ Ντίτριχ, ιδρυτής της εταιρίας που εδρεύει στη Μασαχουσέτη.
Το αυτοκίνητο-αεροπλανάκι είναι διθέσιο και έχει πάρει πολλά στοιχεία από το "Fiat 500". Το πλάτος του είναι 2,3 μέτρα, δηλαδή όσο ενός αυτοκινήτου και έτσι χωρά σε ένα κανονικό γκαράζ, αλλά αυξάνεται στα οκτώ μέτρα όταν τα φτερά ανοίγουν. 

Τα φτερά διπλώνουν όταν δεν πετά και κυκλοφορεί στο δρόμο. Το ιπτάμενο όχημα χρειάζεται περίπου 750 μέτρα διάδρομο για να απογειωθεί.

Η αρχική τιμή πώλησης είναι γύρω στα 279.000 δολάρια (215.000 ευρώ) και ήδη έχουν γίνει 100 παραγγελίες από ενδιαφερόμενους αγοραστές. Το αυτοκίνητο-αεροπλάνο έχει ακτίνα δράσης 787 χλμ. Βέβαια, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι επίσης πιλότοι και να έχουν τουλάχιστον 20 ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους.

Κατά καιρούς διάφορες εταιρίες έχουν παρουσιάσει ιπτάμενα αυτοκίνητα, όμως ποτέ δεν κατάφεραν να παράγουν περισσότερα από ένα πρωτότυπο ή έστω λιγοστά μοντέλα. 
Μάλιστα έχει κιόλας δημιουργηθεί μία Διεθνής Ένωση Ιπτάμενων Αυτοκινήτων για να προωθήσει την όλη ιδέα. Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρός της Γουίνφιλντ Κέλερ, «σε 10 - 15 χρόνια από σήμερα, οι άνθρωποι που θα κατέχουν και θα οδηγούν τέτοια αυτοκίνητα, θα είναι καθημερινοί άνθρωποι».

Μέχρι τότε πάντως, οι παραγωγοί, όπως η Terrafugia, έχουν ως στόχο ένα πιο εξειδικευμένο αγοραστικό κοινό, όπως υπηρεσίες φύλαξης συνόρων, την αστυνομία, το στρατό, ερασιτέχνες πιλότους και άλλους χομπίστες.

Δύο ακόμα εταιρίες που σχεδιάζουν να παρουσιάσουν ιπτάμενα αυτοκίνητα στο όχι μακρινό μέλλον, είναι η ολλανδική PAL-V (έχει ήδη δοκιμάσει ένα πρωτότυπο και προγραμματίζει να βγάλει στην αγορά τα πρώτα μοντέλα της το 2014) και η αμερικανική Moller International (που έχει δημιουργήσει ένα όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης).
http://www.nooz.gr



Μετά το αυτοκίνητο - αεροπλάνο «Transition» της αμερικανικής εταιρείας Terrafugia, η ολλανδική εταιρεία PAL-V ανακοίνωσε ότι έκανε και εκείνη την πρώτη επιτυχημένη δοκιμή του δικού της ομώνυμου αυτοκινήτου - ελικοπτέρου σε μία βάση της Πολεμικής Αεροπορίας της Ολλανδίας.
Το διθέσιο ιπτάμενο όχημα PAL-V (Personal Air and Land Vehicle) μπορεί να κινηθεί στο δρόμο και να πετάξει στον αέρα με ταχύτητα έως 180 χλμ/ώρα και στις δύο περιπτώσεις.
Το PAL-V έχει ακτίνα δράσης στον αέρα έως 500 χιλιόμετρα, πετώντας σε υψόμετρο μέχρι 1.200 μέτρα. Χρειάζεται ένα αεροδιάδρομο 165 μέτρων για να απογειωθεί και 30 μέτρων για να προσγειωθεί, ενώ τόσο η απογείωση, όσο και η προσγείωση, μπορούν να γίνουν μόνο από αεροδρόμια, κάτι που καθιστά το όχημα-ελικόπτερο νόμιμο.
Όταν προσγειώνεται, με το πάτημα ενός κουμπιού από τον οδηγό, το όχημα διπλώνει τις έλικές του που βρίσκονται στο πάνω μέρος του (δεν έχει αναδιπλούμενα φτερά στο πλάι όπως το «Transition») και μετατρέπεται σε τρίκυκλο αυτοκίνητο με ακτίνα δράσης έως 1.200 χλμ.
Η αντίστροφη διαδικασία ξεδιπλώματος των ελίκων και μετατροπής του αυτοκινήτου σε ελικόπτερο δεν γίνεται αμέσως, αλλά χρειάζεται γύρω στα 10 λεπτά. Οι έλικες γυρίζουν πολύ πιο αργά σε σχέση με ένα κανονικό ελικόπτερο και τροφοδοτούνται με ενέργεια από στροφεία σαν προπέλες, που βρίσκονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Το ιπτάμενο όχημα αναπτύσσεται από το 2008 και τα πρώτα εμπορικά μοντέλα του αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά το 2014 σε τιμή γύρω στα 250.000 έως 300.000 ευρώ. Η εταιρεία συνεργάστηκε για τη δημιουργία του PAL-V με το τμήμα αεροδιαστημικής του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας Ντελφτ και το Εθνικό Εργαστήριο Αεροδιαστημικής της Ολλανδίας.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.